27 marca 2014

obento - pudełko z niespodzianką

*

Co nosić pod ręką, czyli o przekąskach? 
Jak przygotować w domu ciasteczka słodkie i wytrawne?
Co, gdzie i jak kupować? 
Jak czytać etykiety?















Co zawiera wiosenne pudełko z niespodzianką w kontekście odżywiania ciała?

1. Najważniejszy posiłek dnia, czyli jeszcze raz znajdowanie pomysłów na pełnowartościowe ciepłe śniadanie.
- węglowodany (płatki zbożowe:jaglane, gryczane, ryżowe, quinoa, owsiane) z mlekiem zbożowym lub z wodą plus suszone owoce, orzechy, miód, ksylitol, syrop z agawy, karobu, daktyli, orkiszu, ryżu
- zupa mocy warzywna, zupa warzywna krem z dodatkiem olejów na zimno tłoczonych z kawałkami awokado, z kiełkami, z ulubionymi przyprawami
- koktajl warzywno-owocowy z orzechami (awokado, banan, sałaty zielone, szpinak, jabłko, imbir, cytryna, ksylitol, syrop z agawy, algi: spirulina, chlorella)

2. Możliwości suplementacji i nie tylko, czyli czego ciało chce i w jaki sposób nas o swoich potrzebach informuje?
- kluczowe w dokarmianiu ciała suplementami jest jego gotowość do przyswajania, czyli oczyszczone narządy wewnętrzne, szczególnie jelito cienkie, dwunastnica, i jelito grube
- drugi aspekt suplementacji to prawidłowo zdiagnozowana potrzeba na określone składniki, przy czym najkorzystniejsza suplementacja polega na dostarczaniu organizmowi produktów dokarmiających ciało na poziomie komórkowym, wówczas organizm organizuje wewnętrzną dystrybucję; do takich produktów zaliczamy m.in. kwasy omega 3,6,9 tłuszczowe, mikroalgi tj. chlorella, spirulina,
Atutem suplementacji komórkowej jest to, iż stwarzamy organizmowi możliwość autoregulacji i regeneracji na miarę najbardziej pilnych i ważnych potrzeb, które on rozpoznaje mocą własnej inteligencji; suplementacja komórkowa działa w najbardziej wszechstronnym zakresie

3. Jeszcze raz dyskusje o nawykach żywieniowych: co zmieniać, jak zmieniać i po co – podsumowanie czterech tygodni zamieniania produktów.
- pierwszym krokiem jest zamiana podstawowych i najczęściej używanych produktów w kuchni: chleba z mieszanek chlebowych z polepszaczami na chleb na zakwasie, margaryny, smarowideł na masło, soli białej z konserwantami na sól morską lub sól różową himalajską, cukru białego na, w zależności od celu, syrop z agawy, ksylitol, stewię, mąkę pszenną na mąkę orkiszową, gryczaną, jaglaną
- wzbogacenie ilości kasz i płatków o jaglane, gryczane, ryżowe, qiunoa
- wzbogacenie ilości przypraw poprawiające przemianę materii o kurkumę, cayenne, zioła prowansalskie, rozgrzewające: imbir, cynamon, kardamon, goździki
- wzbogacenie kuchni o warzywa i owoce, własne kiszonki i zaprawy bez cukru
- uprawiać zioła na balkonie, na oknie, wysiewać kiełki
- pić ciepłą wodę z cytryna, z imbirem,
- ograniczać potrawy wychładzające, zakwaszające, wytwarzające śluz w organizmie (mleczne i zwierzęce)



Każdy szejk ma swój Dubai a kto chce to pudełko pełne zdrowia, z miłością dla siebie – własne obento



________________________________________________________________________
fotografie własne DL
Anna Ciesielska - Filozofia zdrowia, 
Siemionowa - Szkoła zdrowia,Beata Dynowska, Odżywianie z miłością – Świadomy wybór, 
Rath – Dlaczego zwierzęta nie mają zawałów 
Zbigniew Przybycień - Tłuszcze gwarantem zdrowia, Być zdrowym i nie dać się rakowi

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

dziękuję

linkWithin

Related Posts with Thumbnails