13 sierpnia 2011

czym jestem?


*

I gdy to, co ziemskie cie zapomni,
do milczącej ziemi powiedz - płynę.
Do płynącej rzeki mów - Jam jest.
Rainer aria Rilke "Sonety do Orfeusza...II 29 


Istniejemy jako punkty świadomości - Nisargadatta

Istnieję w słowach i poza słowami - Jam



















"Ja jestem" to miejsce zwyczajnego istnienia. Jako takie jest spontaniczne, twórcze, ciekawe i otwarte. Nie ograniczają go sztywne nakazy, zasady, koncepcje i wierzenia. To miejsce POZA tym, co znane, co już było. To miejsce, w którym wszyscy zaczynamy ludzkie życie. To miejsce człowieczeństwa - miejsce czystej miłości. Z punktu "ja jestem" zaglądamy do sedna wszystkiego. Doświadczamy podziwu i zadziwienia. To miejsce, do którego większość ludzi pragnie powrócić, kiedy wyruszają w duchową podróż.

....

To miejsce już odnalezione. Tu gdzie jestem, że...Ja Jestem (13.08.2015)

_____________________________________
inspiracja:
Charlotte Kasl "Gdyby Budda utknął..." 

ilustracja by Rauf Janibekov

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję

linkWithin

Related Posts with Thumbnails