*
Umysł nie jest naczyniem, które należy napełnić, lecz ogniem, który trzeba rozniecić Plutarch
...nikt nie jest samotną wyspą
Dokonując wyborów pomiędzy myśleniem a niemyśleniem, byciem
odpowiedzialnym za rzeczywistość a unikaniem odpowiedzialności, określamy kim
jesteśmy - wybieramy, a każdy wybór jest właściwy. Te wybory sumują się w przestrzeniach naszej psychiki, a tej sumy doświadczamy
jako poczucie własnej wartości i sprawczości.
Żyć świadomie oznacza: uświadamiać sobie kim jesteśmy i czego pragniemy przyjmować wszystko to, co ma znaczenie dla naszych działań, celów i wartości, postępować adekwatnie do tego, co widzimy i wiemy oraz chcemy, być sobą, doświadczać wewnętrzną równowagę. Element działania ma tutaj zasadnicze znaczenie, gdyż wybór i decyzja zawiera w sobie aspekt odpowiedzialnego kreowania doświadczanej rzeczywistości.
Żyć świadomie oznacza: uświadamiać sobie kim jesteśmy i czego pragniemy przyjmować wszystko to, co ma znaczenie dla naszych działań, celów i wartości, postępować adekwatnie do tego, co widzimy i wiemy oraz chcemy, być sobą, doświadczać wewnętrzną równowagę. Element działania ma tutaj zasadnicze znaczenie, gdyż wybór i decyzja zawiera w sobie aspekt odpowiedzialnego kreowania doświadczanej rzeczywistości.
Co oznacza świadome życie w praktyce?
1. aktywny umysł
2. przejmowanie odpowiedzialności
3. życie w ‘tu i teraz’ z zachowaniem szerokiego kontekstu
4. podważanie zastanego porządku i dociekanie - ciekawość
5. wola rozróżniania miedzy faktami, interpretacjami i emocjami
6. akceptowanie i konfrontowanie się z niewygodnymi emocjami, jako sposób na pełne samopoznanie
7. dostrzeganie wartości doświadczenia w ‘sukcesie’ i ‘porażce’
8. działanie spójne z celami i wartościami
9. umiejętność przyjmowania informacji zwrotnych z otoczenia i adekwatne modyfikowanie działania
10. ciekawość, otwartość na nową wiedzę, elastyczność w przyjmowaniu zmian
11. umiejętność dostrzegania, akceptowania i korygowania niekorzystnych działań
12. zaangażowane poszerzanie świadomości, przekraczanie strefy komfortu
13. rozróżnianie rzeczywistości wewnętrznej i zewnętrznej
1. aktywny umysł
2. przejmowanie odpowiedzialności
3. życie w ‘tu i teraz’ z zachowaniem szerokiego kontekstu
4. podważanie zastanego porządku i dociekanie - ciekawość
5. wola rozróżniania miedzy faktami, interpretacjami i emocjami
6. akceptowanie i konfrontowanie się z niewygodnymi emocjami, jako sposób na pełne samopoznanie
7. dostrzeganie wartości doświadczenia w ‘sukcesie’ i ‘porażce’
8. działanie spójne z celami i wartościami
9. umiejętność przyjmowania informacji zwrotnych z otoczenia i adekwatne modyfikowanie działania
10. ciekawość, otwartość na nową wiedzę, elastyczność w przyjmowaniu zmian
11. umiejętność dostrzegania, akceptowania i korygowania niekorzystnych działań
12. zaangażowane poszerzanie świadomości, przekraczanie strefy komfortu
13. rozróżnianie rzeczywistości wewnętrznej i zewnętrznej
Gdybym zdecydował się być odważniej świadomy, że jestem doskonałą istotą, to co robiłbym inaczej?
Szkolenie kadry kierowniczej - konspekt
Dzień pierwszy,
godz.8.00 – 15.00
Kim jestem? Poznanie potencjału. Wszystko, czego szukamy, jest w nas
Wstęp. Kontrakt na
szkolenie
Blok 1, godz. 8.15 –
10.00 Samoświadomość
Sfery świadomości:
samoświadomość, podświadomość
Świadomość i
odpowiedzialność
Rola i wpływ samoświadomości w pracy
Bariery samoświadomości
Świadomość zbiorowa
Inteligencja
emocjonalna w praktyce, czyli jak korzystać z emocji
Prezentacja
multimedialna
Ćwiczenie w parach
10.00 – 10.30 –
przerwa kawowa
Blok 2, godz.11.00 –
12.30 Wizerunek
Autoprezentacja.
Tożsamość, wizerunek,
role społeczne.
Co wpływa na to, jak
postrzegają nas inni? Co jest w tym ważnego?
Sposoby kształtowania
własnego wizerunku
Ćwiczenia:
indywidualne, dyskusja
12.30 13.00 – przerwa
kawowa
Blok 3, godz.13.00 –
14.30 Kompetencje
Typy osobowości a indywidualizm (standaryzacja w epoce industrializmu)
Potencjał
poszczególnych typów osobowości
Kształtowanie
charakteru
Kompetencje jako
zmienna struktura w rozwoju
Diagnozowanie
kompetencji .
Mini wykład, praca w
podgrupach
Podsumowanie,
zakończenie
Dzień drugi,
godz.8.00 – 15.00
Czego chcę? Rozwój potencjału
Umysł nie jest naczyniem, które należy napełnić, lecz
ogniem, który trzeba rozniecić – Plutarch
Wstęp. Kontrakt na
szkolenie
Blok 1, godz. 8.15 –
10.00 Strefa wpływu
Wewnętrzny dialog: potrafię – chcę – powinienem - muszę
Psychologia
powstawania nawyku. Jak zmieniać nawyki?
Czym jest
nastawienie? Składowe wewnętrznej postawy Wartości i przekonania.
Ćwiczenia
indywidualne i w parach
10.00 – 10.30 –
przerwa kawowa
Blok 2, godz.11.00 –
12.30 - Relacje
Samoświadomość w
relacji z drugim człowiekiem
Elementy komunikacji:
zaufanie vs kontrola, współpraca vs rywalizacja
Anatomia pracownika o
wysokim potencjale – możliwości rozwoju
Uwolnienie potencjału
pracownika . Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
Mini wykład.
Ćwiczenie w podgrupach
12.30 13.00 – przerwa
kawowa
Blok 3, godz.13.00 –
14.30 - Twórczość
Źródło ludzkiej
kreatywności: instynkt - intelekt – intuicja
Czym jest otoczenie
wspierające kreatywność? Jak je kształtować?
Jak wspierać pracowników:
aktywacja myślenia nielinearnego, wyjście poza system
Samodzielność,
niezależność, odpowiedzialność
Sięgając po marzenia
Ćwiczenie – studium
przypadku (praca w trzech grupach)
Podsumowanie:
Samorealizacja w
pracy zawodowej – jak to możliwe?
Satysfakcja z pracy
kluczem do samorozwoju
Spełnienie życiowe
jako stan szczęśliwości
Droga uczącego się
Zakończenie
_________________________________________
15 i 16.12.2014 ZUS Konin
17 i 18.12.2014 ZUS Poznań
ilustracje google
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
dziękuję