27 lutego 2014

wiosenne porządki ciała

*

trzy deko eko na zdrowie





















            
Nawyki żywieniowe, to sposoby, w jakie karmimy swoje ciało. Co jest w nich ważnego? Jakość, częstotliwość różnorodność, dostosowanie do biologicznego zegara. Z jakiego powodu? Pokarm jest źródłem energii życiowej, ciało wykorzystujemy do codziennego działania. Czy wiemy jak o nie dbać? Czy słuchamy jego potrzeb? Czy pamiętamy, żeby je regenerować, oczyszczać, karmić pełnowartościowym pożywieniem.

            Mity na temat odchudzania obiecują nam zmniejszenie wagi, smukłą sylwetkę. Czy gwarantują nam zdrowe i silne ciało? Efekt ‘jojo’ jest wewnętrznym działaniem organizmu celem zabezpieczenia się przed kolejną gwałtowną ingerencją człowieka w naturalną fizjologię, obroną przed skutkami irracjonalnych pomysłów na ograniczanie posiłków

            Czym jest oczyszczanie? 
Ciało po latach karmienia go jedzeniem zbyt obfitym w składniki odżywcze, tłustym i gotowanym, będzie akumulować wielkie ilości „tłuszczu”, nadmiar śluzu, a nawet pleśni, razem z depozytami różnych toksyn, które były zbyt trudne dla ciała do usunięcia przez naturalne procesy na przestrzeni lat. Minimalizacja produktów przetworzonych, zastępowanie ich prostymi posiłkami, w większości świeżymi owocami i warzywami, eliminowanie produktów zakwaszających powoduje systematyczny proces eliminacji tych wszystkich nagromadzonych, niezdrowych odpadów poprzez wszystkie naturalne kanały wydzielania: mocz, kał, pot, przez nos, gardło i zatoki. Na przednówku warto pamiętać o kiełkach, kiszonki, ciepłych zupach na śniadanie oraz gorącej wodzie po przebudzeniu i przy każdej okazji łaknienia.

            Życie bez mleka zwierzęcego czyli bez laktozy i bez kazeiny. Powód? Produkty mleczne są najczęstszą przyczyną „smarkania” u dzieci oraz „przeziębień” i tzw. „gryp” – sprzyjają gromadzeniu się nadmiaru śluzu (kazeina tak jak gluten jest klejem, po prostu). Warto pamiętać, że przeziębienia czy grypy” , to symptomy okresowych prób oczyszczania się organizmu.

            Zdrowe słodkości? Do surowych i pieczonych łakoci zamiast ‘pustego energetycznie i zakwaszającego cukru białego stosujemy syropy (agawa, daktyle, orkisz, karob, buraki), cukier brzozowy/ksylitol, zmiksowane daktyle, melasy. Mąkę pszenną zastępujemy mąką orkiszową, jaglaną, gryczaną, z cieciorki, migdałową, kokosową, orzechową.

            Na dobry początek z codziennej diety pszenicę, biały cukier, produkty z mleka zwierzęcego, modyfikowaną kukurydzę i soję, produkty przetworzone, czarną herbatę, wprowadzamy warzywa i owoce, domowe zupy, ograniczamy mięso vs wykluczamy mięso z obiegu przeciętnego sklepu i marketu.

Czego chcesz dla siebie? Czego potrzebujesz?





_________________________________________________________________

Anna Ciesielska - Filozofia zdrowia, 
Siemionowa - Szkoła zdrowia,

Beata Dynowska, Odżywianie z miłością – Świadomy wybór, 
Rath – Dlaczego zwierzęta nie mają zawałów

Zbigniew Przybycień - Tłuszcze gwarantem zdrowia, Być zdrowym i nie dać się rakowi
 

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

dziękuję

linkWithin

Related Posts with Thumbnails